camalis

Alla inlägg under januari 2010

Av Carola - 27 januari 2010 22:27

  

STORT GRATTIS Nathalie & Dobbie  

till Patella UA & Ögon UA

Vi är så glada och stolta att det blev de bästa resultatet. Sedan att Dobbie fick über fin kritik för sin mentalitet är vi super glada för. Men vi vet å andra sidan att mentaliteten innebär merän ett veterinärbesök för att bedömmas.


LADY's mage växer så det knakar........

På bilderna är Lady på 29-37 dygn så det är fortsatt tid kvar och cm efter cm växer hennes mage. Vi har haft besök hos oss utav intresserade blivande valpköpare, vi kan bara säga att det känns som vi kommer att än en gång få många bra hem till valparna. Det känns tryggt både för mig som uppfödare och för de blivande valpköparna.

   

     


GOD MAT och mycket myspys....

Får man uppleva då man är hos oss fam Håkansson. Hundarna tar stor plats i vår familj och vi lever ett rikt liv med mycket mys och upplevelser ihop med våra hundar.
Nedan ser ni våra hemgjorda hamburgare (oxfärs), fullkornsbröd, grönsaker, hemmagjorda klyftpotatisar och klyftad lök. HELT UNDERBART. Denna meny är åter bestämd på lördag. McDonalds, Max, Burger King, Sibylla valen är många men hos oss är det Hamburgaren HÅKANSSON som står på plats nr 1    

    


LOLA älskar snön hon med   

  

 

EMIL en kille med hundar omkring sig ....

Emil är uppväxt med hundfar och det märks på många sätt då han vet precis hur man ska betee sig i deras närvaro. Go påg är han och mammas påg är han oxå   

  

 



Av Carola - 23 januari 2010 10:51

Svenska

 

Lite sovmorgon fick vi idag, klockan ringd kl 8.00 och vi drog oss till 8.21 Hundarna var extra studsiga imorse och efter en snabb kiss ute blev det frukost för 2- och 4- benta.

Strax ska jag sätta på radion och damsugaren åker fram. Skönt att ta saker i sin egna takt och de blir ändå gjorda   


Igår var vi så hos våra goa Veterinärer och goa Karin som håller i alla trådar och hjälper till med det mesta där. Utan dig Karin så hade inte det varit detsamma, Tack för du hjälper till så mycket   


Ultraljudet visade att visst var det som vi befarat att hon bär ett gäng valpar. Ska bli spännande att se vad som kikar fram om ca 5 veckor.

Lolas urinprov var oxå positivt så vi kör på som vi gjort sista tiden, härligt.


-----------------------------------------------------------------------------------------------

English


This morning we sleept a little bit longer, all dogs was very active when we get up. And after a fast pee they get breakfast and we get breakfast after the dogs.


Soon I will turn on the radio and take the vaccumcleaner and clean our floor. I like to do things at my own way and the easy way.


Yesterday we visit our veterinary and make a ultrasound at Lady's belly. And as we thought they fond some puppies in her belly, HaPpY, HaPpY, HaPpY

We look foward to see the puppies in 5 weeks   


Lolas test was also good so we do the same as we have done before.

  


Me and Lady at EUW-08 in Budapest.

Av Carola - 21 januari 2010 21:39

Ibland hinner man att fånga ögonblicken och ibland går de en förbi. Igår lyckades jag fånga ögonblicket som jag bara kan skratta gott åt. Här nedan följer bilderna på Mave i en annorlunda sovställning......


Sometimes we are lucky to get this funny moments, I hope you enjoy the photo session at Mave different sleep positions...............  


 


  



 


 


            

Av Carola - 19 januari 2010 22:57

Hej på er alla som besöker vår hemsia och blogg.


Nu är det ett tag sedan sist jag skrev men så är det när det går i ett.

Ladys mage har faktiskt vuxit lite till och fler tecklen på att hon är dräktig har visat sig för oss.

Vi är ju självklart glada att vi oxå snart ska få gosa och mysa med ett gäng valpisar. Och redan nu har det hört av sig en hel del intresserade av valp från vår kommande kombination. Ett par som vi hoppas äntligen ska få sin hett efterlängtade valp är de som stått i kö hos oss i 3 år. Vi är så glada att ni väljer att vänta tills rätt valp tittar fram till er.   

Lady ligger och vilar sig på lillhusses ben då han ligger på golvet och spelar spel   


Hello everybody who visit our homepage and our BLOGG.


It's long time since last I wrote and put some photos at the BLOGG. I hope you will be happy to see my new update. Lady have shown more sign that she is pregnant. So we are HAPPY HAPPY. We are so exited to see the puppies born.

Some have send mail that they have interest to our X-litter. SOme will we meet in the nearest weeks. 2 persons have waited for 3 years for their CAMALIS puppie, this time I hope there will be a puppie for you. ANd we are happy that you have decide to wait to the right puppie will be born, THANKS   




Av Carola - 9 januari 2010 22:45

Lördag kväll och alla ligger utslagna i sofforna. Vi har haft en skön lördag, meningen var att jag skulle på friskis men fick hoppa det då jag har ont i magen idag. Men jag har iof haft mina 3 pass i veckan så jag har gjort det jag ska.

Tog lite bilder på Lady's mage idag och de visar bara en sak och det är att det finns valpar i hennes mage. Så håll ut så ska jag dela med mig av dessa bilder till er.



Lady sitter i soffan och myser

JAZZ
Gjorde ett besök På Jazz mattes blogg, hon skriver så trevligt och det är kul att följa med alla bilder som hon tar på hundarna. Jazz kikar vi lite extra efter och läser gärna vad de hittar på. TACK Anna för de trevliga bilderna du tar och att du skriver så underhållande. 



Jazz tycker det är skönt med ett täcke på sig även om man är inne
 
Finaste Jazzen, vilket underbart huvud du har 

Av Carola - 6 januari 2010 22:36

AVATAR
Idag var det BIO tajm för oss. Hade redan bokat våra biljetter till AVATAR. Blev först lite skeptisk då filmen började men får ju säga att filmen var HUR BRA SOM HELST. Den kan jag tänka mig att se fler gånger.

Den var lång och vi hade med oss dricka. Jag hade med mig äpplen som jag skulle äta medans Emil hade med sig godis och popcorn.


Innan filmen började tog vi oss en promenad i stan, fast vi bor 10 min gångväg från stan är det verkligen inte ofta som vi är där. En hel del butiker slår igen och nya kommer så en hel del nytt var det sedan sist vi var där.


MY DOG
Fick se att det var domarbyte på MY DOG på fredag. När jag såg det blev jag ännu gladare att jag inte hade anmält dit. Jag vill ändå önska alla som ska ställa där lycka till. Ska bli spännande att se vem som slutar på topp dessa 2 dagar i Göteborg.


HUNDARNA
Alla tikar som löpte har slutat och allt är som vanligt hos oss. Den siste vi önskade skulle löpa var Lola men tyvärr körde hon inte igång, men vi hoppas hon inom snar tid sätter igång.

Lady visar tecken på dräktighet som att vara trött men vi väntar fortsatt på de säkra tecknen men som sagt det är ju inte långt gånget så vad mer kan man kräva.


CAMALIS Wipe Out and CAMALIS Use To It "Have a talk"   


-----------------------------------------------------------------------------------------


CINEMA
Today we were at the cinema and we looked at AVATAR. This movie was so great. All family LOVE the movie.


SHOW
These days the show in Göteborg "MY DOG" is. I haven't enter my dogs there and ofcourse I want to show but not this time. And today I saw there will be change judge at friday. And I became HAPPY that I haven't enter any of my dogs.


OUR DOGS
So now 3 of our girls have stopped their season and we just wait for Lola to start. We hope she start soon.

Lady is tired as she use to be as pregnant, still we wait for more signs. But still its early to see real signs. But soon we will know   


Av Carola - 5 januari 2010 23:49

......och jag har svarat klart på mail rörande ÅRETS HUND TÄVLAN. Ser fram emot att sitta och räkna.Ser ut som det sista kommit in nu till tävlingen.


TACK ALLA SOM SÄNT IN!!!
och tack för er hjälpsamhet att ge mig sammanställningen på era hundar, det underlättar arbetet.


Jag är fortsatt ledig från jobb och det går bra med motion och med maten. Känns bra att det flyter på. Imorgon ska vi se AVATAR. Det är iof inte längesedan jag var på bio men det känns som det är läge för det igen  

AVATAR har ju fått sjukt bra kritik av de flesta, har nog inte hört en enda dålig kommentar om den.


Idag var vi så på käkkirurgen med Emil. Han skulle äntligen få sin näsutvidgare, men tyvärr var den fel gjord och ny är beställd igen så nästa vecka hoppas vi att den ska följa med oss hem.


Trodde jag skulle behöva åka till veterinären igen, men slapp det. Vi ska hålla koll så får vi se hur det blir. Jag tror det ska lösa sig.


Annars går vi här i väntans tider, alltid lite spänannde att se vad det blir av en kombination. Snart 1 år sedan vi hörde valptassar hos oss. Vi hoppas snart kunna ge er ett säkert tecken om valpar är påväg hos oss.


Sov sött   


Söta goa Lady som simmar.

Av Carola - 3 januari 2010 18:10

Ja nu är det nästan 3 år sedan sist som på när 1 månad sedan sist. Herre jisses tiden går fort   

Jag var lite lost i början men se de satt där de flesta rörelserna.

Får se hur man känner sig imorgon.

Jag får ju säga att Anna Anka (Hollywoodfruar) har ju rätt på ett av hennes uttalande. Att man ansvarar själv för sitt liv och att man är den enda som kan göra något åt det.


Så nu är jag officiellt igång på fullaste allvar   


Annars är ju allt bra här med oss, familjen har en veckas ledigt ihopa. Känns skönt att ha det mysigt ihopa. Jag har tagit smyg sovmorgon idag, vaknade kl 10,00 har ju inte hänt på ett bra tag, men hundarna tyckte det var skönt de med.


Här kommer en bild i repris på min goa kille. Vi tar nya tag 2010 i ringarna och även på spårmarkerna.



Jag och Jussi Sofiero 2009


Ovido - Quiz & Flashcards