camalis

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Carola - 3 januari 2010 18:10

Ja nu är det nästan 3 år sedan sist som på när 1 månad sedan sist. Herre jisses tiden går fort   

Jag var lite lost i början men se de satt där de flesta rörelserna.

Får se hur man känner sig imorgon.

Jag får ju säga att Anna Anka (Hollywoodfruar) har ju rätt på ett av hennes uttalande. Att man ansvarar själv för sitt liv och att man är den enda som kan göra något åt det.


Så nu är jag officiellt igång på fullaste allvar   


Annars är ju allt bra här med oss, familjen har en veckas ledigt ihopa. Känns skönt att ha det mysigt ihopa. Jag har tagit smyg sovmorgon idag, vaknade kl 10,00 har ju inte hänt på ett bra tag, men hundarna tyckte det var skönt de med.


Här kommer en bild i repris på min goa kille. Vi tar nya tag 2010 i ringarna och även på spårmarkerna.



Jag och Jussi Sofiero 2009


Av Carola - 3 januari 2010 00:41

Lördag fm valde vi att åka till Söderåsen, närmre bestämt Finnstorpadammarna. Skidskorna var packade och med oss följde MAVE. Bra att dela på flocken och att de får hänga med en och en.


Hem till svärfar och Ingrid för att hämta upp det för lite skridskoåkning. Det är minsann inte lätt att åka skridsko men efter ett tag släppte stelheten och det blev lite smidigare i svängarna   


Alla hade en super trevlig dag och Mave skötte sig fint och var så mysig på alla sätt och vis.

En rolig grej hände hos svärfar, hans ena katt hoppade upp till mig och Mave och startade att mysa med Mave, han blev så förvånad och katten fick mysa klart med han. Detta var Maves första katt erfarenhet

------------------------------------------------------------------


Saturday and we decide to go to Söderåsen, Finstorpadammarna.
We have put all skate's and other things into the car and with us was MAVE. It's good for the dogs to bring them for different events and to be alone with us.


We drive home to my father in law and drive to the frozen lake. It was not so easy after a few years without skating but after a while it was so much easier.


All of us have had a nice day with our relatives and Mave was so nice and have nice behave. A funny thing happend when we was at home at my father in law. Their cat jump up to me and Mave and this was Maves first contact with cat. This cat was so cosy and start to cuddle with Mave. And Mave was suprised and let her cuddle.


  

Jonte, Ingrid och Farfar står och pratar på isen

 


Jag visar stolt upp att jag kan glida på mina skridskor
 
Jag och EMil precis innan Emil gör världens vurpa


Jonte kan oxå åka fint....


Farfar är på isen med skridskorna som är sedan 1950, inget fel på de trotts sina år.

 

Mave går hur bra som helst på isen....

Visar sig från flera vinklar vår goa Mave

 

Mave frågar EMil om han behöver hjälp .....klok hund denna kille

 

  
Finaste Emil, hur duktig som helst på isen med sina hockeyrör.

 

Far och Son och en go Mave.....

 

Myskillar som är så trötta efter dagens skridskoåkning


Dagen tog slut ganska så sent men vi är alla trötta i familjen Håkansson, hund som människa ;-)
Tack Svärfar och Ingrid för en mysig dag med er    

Ovido - Quiz & Flashcards